Solutii de tip DataWarehouse pentru ERP, CRM

A+ A A-

Solutii de tip DataWarehouse pentru ERP, CRM

Utilizarea de pachete de aplicaţii este în creştere rapidă în toate domeniile, în special în sistemele de  front-office (CRM) şi sistemele back-office (ERP). Această creştere are loc nu numai pentru pachete de aplicaţii care se ocupă de procesarea tranzacţiilor de afaceri
(BTx), ci și pentru soluţii de tip business intelligence (BI) şi data warehouse-ing (DW).
BI nu mai este folosit doar pentru a face raportare strategică / tactică şi penru analize ci și pentru conducerea şi optimizarea proceselor operaționale de afaceri şi fluxurilor de lucru. BI nu mai este doar ceva opțional ci devine esenţial pentru succesul afacerii.
O tendinţă printre utilizatorii de pachete de aplicaţii  BTx (CRM, ERP) este de a utiliza aplicații BI de tip real-time pentru a îmbunătăţi şi optimiza operaţiunile de afaceri. Exemple de aplicații incluse aici: detectarea fraudelor, up-selling, cross-selling, evaluarea impactului comenzilor întârziate, a stabilirii preţurilor la produse, cote de vânzări, şi aşa mai departe. În unele aplicaţii, acest lucru implică integrarea proceselor de BI în soluțiile de tip BTx, în timp ce în alte situaţii atrage după sine interconectarea BTx cu procesele externe de BI. Utilizarea în timp real a aplicațiilor(cererilor) de BI de către BTX este uneori numit “in-line analytics”.
Procesele externe BI sau rezultatele lor pot fi folosite în fluxurile de tranzacţii de afaceri. Acest lucru permite utilizarea unui sistem BI  de înaltă performanţă pentru a optimiza procesele de zi cu zi  prin oferirea  suplimentară de informații contextuale (de exemplu probabilitatea unui client de a pleca la concurență). Utilizarea BI pentru a furniza informații demografice adiționale, a interacţiunilor istorice sau de predicţie a comportamentului viitor al clientului, adaugă contextul necesar pentru a optimiza procesul de afaceri. Problema este că multe procese de luare a deciziilor nu sunt inventariate și centralizate. Trebuie să se înţeleagă procesele de afaceri  pentru a exploata această abordare. Deşi aplicațiile de tip “in-linie analytics” pot fi folosite pentru multe procese operaţionale, deocamdată ele se folosesc frecvent în sistemele de front-office.
Business Intelligence nu mai este folosit doar pentru raportare, există o cerere tot mai mare pentru soluții analitice pentru a conduce fluxurile de lucru operaţionale şi acţiunile din departamentele de front-office. Inginerii de suport pentru clienţi, de exemplu, au nevoie de perspective relevante despre clienții cu care vorbesc. Ei au nevoie să ştie dacă un client are potențial sau o valoare mare sau este probabil să renunțe la servicii/produse, în scopul de a realiza interacţiunea cea mai benefică pentru companie.
Tipuri de procese de afaceri si sistemele de procesare a datelor:
 • Tranzacţii de afaceri (BTx) – pentru pentru operațiunile zilnice
• Business Intelligence (BI) - pentru procesele de analiză și optimizarea operaţiunilor
• Procese de colaborare - pentru comunicarea şi schimbul de informaţii cu privire la operaţiunile de afaceri.
 

Atunci când sunt combinate, aceste trei tipuri de procese permit utilizatorilor gestiunea şi comunicarea eficientă cu privire la toate aspectele afacerii.

www.bion-team.ro - Template Design - ITNet